Senarai Kursus

Senarai Kursus

Memaparkan 1-2 daripada 2 items.
#Nama KursusJumlah Hari BekerjaPenerangan Kursus
 
1Operasi Jualan dan Pemasaran200Kursus modul ini direka untuk mendedahkan kepada peserta mengenai konsep pemasaran sebagai satu aspek yang sangat penting dalam perniagaan kerana ia memberi sumbangan besar kepada kejayaan organisasi. Pengeluaran dan pengedaran bergantung pada pemasaran. Ramai orang berfikir bahawa jualan dan pemasaran pada asasnya adalah sama. Kedua-dua konsep ini berbeza dalam banyak aspek.

Pemasaran meliputi pengiklanan, promosi, perhubungan awam, dan jualan. Ia adalah proses memperkenalkan dan mempromosikan produk atau perkhidmatan ke pasaran dan menggalakkan jualan daripada pembelian awam. Jualan merujuk kepada perbuatan membeli atau transaksi sebenar bagi pelanggan yang membeli produk atau perkhidmatan.

Oleh kerana matlamat pemasaran adalah untuk menjadikan produk atau perkhidmatan dikenali secara meluas dan diiktiraf pasaran, pemasar perlu kreatif dalam aktiviti pemasaran mereka. Hasil dari menjalani kursus ini, syarikat bakal memperoleh kakitangan Operasi Jualan & Pemasaran yang cekap dalam melaksanakan
kecekapan teras berikut:
- Tinjauan Pasaran & Produk
- Jualan Langsung/Runcit
- Perkhidmatan Selepas Jualan
- Penilaian Prestasi Jualan Sendiri
- Jualan Dalam Talian
- Pemasaran Produk

Secara pilihan, kakitangan Operasi Jualan & Pemasaran juga cekap dalam melaksanakan kecekapan elektif berikut:
- Kawalan InventorI
2Operasi Pemasaran Digital200Kursus modul Pemasaran digital ini direka untuk mendedahkan peserta kepada strategi dan prose menghubungkan menerusi saluran digital. Saluran digital termasuk paparan, carian, mudah alih, sosial dan video.Pemasaran digital merangkumi semua usaha pemasaran yang menggunakan peranti elektronik dan
internet. Perniagaan memanfaatkan saluran digital seperti enjin carian, sosial media, e-mel dan tapak web lain untuk berhubung dengan pelanggan semasa dan bakal pelanggan.

Pemasaran digital membantu perniagaan menjangkau khalayak tertentu dengan lebih berkesan daripada melalui kaedah tradisional dan menyasarkan prospek yang berkemungkinan besar untuk membeli produk atau perkhidmatan. Selain itu, ia selalunya lebih menjimatkan kos daripada tradisional pengiklanan, dan membolehkan perniagaan mengukur kejayaan setiap hari atau mengikut keperluan.

Pemasaran digital terdiri daripada beberapa bidang atau kategori utama iaitu media sosial pemasaran, pengoptimuman enjin carian, pemasaran enjin carian, e-dagang pemasaran, pemasaran mudah alih dan pemasaran e-mel.

Antara faedah yang akan diperolehi melalui kursus ini adalah seperti berikut:

- Pemasaran boleh dilakukan di luar talian atau melalui saluran digital. Pemasaran luar talian ialah proses menjual produk atau barangan melalui saluran luar talian seperti iklan cetak, telemarketing. Modul ini memfokuskan kepada pemasaran digital dalam talian sahaja. Namun begitu, kedua-dua jenis pemasaran boleh digunakan untuk mengoptimumkan prestasi perniagaan.